..

Tuesday, January 27, 2009

CNY di K.K

Tahun lepas CNY di JB, tahun ni sume agak sebuk. So CNY di K.K je. Spend masa dgn family kt umah melayan kerenah dua ketul itew. Alhamdullilah dh blk sumenye.hehe.boleh kembali tenang mencari aura tuk stat segala keje yg tertangguh n operasi bilik yg dh macam nursery jadinya.

HOho ..genetik idung xleh lari.. baru 2 minggu besekolah, kechubbian dh terserlah..senang atikah?oh tidak..terpaksa terima kenyataan, genetik itew sudah ada..huhu, be careful=)
Hajat nk berkelah kt ulu kenas xkesampaian, cuaca xbrapa nk ok. So swimming kt kolam renang pn kira ok la kn..tp reti ke cikgu kiah berenang tu..sakan je posing.Bukan berenang pn ,berendam je lbeh..hahaha
Ha murid maksu dh bertambah lg sorg jd dua..nnt bln 8 tambah lg sorg..haikal n mia bakal dapat geng baru boleh baca buku sama2..
Sedikit informasi untuk bakal ibu, 'use books to bond'. Mungkin ramai yg xsetuju jika mengajar si kecil membaca sebelum umur 3/5thn atas faktor fungsi neuron barangkali atau takut si kecil cepat bosan apabila bersekolah nnt. Kalau ikut teori pn 0-2 thn masih di peringkat sensori-motor, lebih kepada bermain, meloncat, sudah mula meniru apa yang dilihatnya dll.Wah semenjak belajar pedagogi ni kan.. Tp cikgu kiah dh stat ajar haikal dr umur dia 6 bulan lg tau. (dh keje bibik=p ). It's not about reading the words, but at this age it's about learning to love the interaction with Mom, Dad, or a caretaker.Lebih lanjut sila ke sini.
Last2 dua-dua terlentang kepenatan. Mia dh mula meragam, tp cool je bila haikal duk pujuk..bgus2.ni la dia dinamakan kasih seorang abang.. angah pn mcm tu dulu, sgt caring kt adik dia yg bnyk songeh ni. xmcm along yg garang mcm singa.hehe(maaf ye)

Ni la dia hero yg selalu kacau maksu nk online. Mcm tere je pakai touchpad tu. Haikal pun nk join facebook jgak eh..oh ye, atas pengaruh mama haikal, maksu dh mula berjinak2 dgn 'mukabuku' itew. Jika tidak keberatan, sila lah kalian mengsudikan diri add sy ke fb anda ye=). sekian terima kasih..

2 comments:

along said...

garang mcm singa ek..
kalu x garang, adik2 ku x jadi manusia ler...
kang berhasil tu...dah nak jadi cikgu dah...he..he..

adik said...

wahhh...
nnti dpat sedare bru lagi yeah...
taon nie dpat due..
ank abg sazeli skali..
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...